SLIDER

קרם ידיים - חלק 2 "Frulatte"

היום נמשיך לדבר על קרם ידיים, המוצר הקוסמטי שאני משתמשת בו הכי הרבה, כל יום, כל השנה. מאז שכתבתי את החלק הראשון עבר הרבה זמן ורוב הקרמים שהוזכרו בו נגמרו. היחיד שהמשכתי לקנות שוב ושוב הוא הקרם המעולה של Moraz ואת השאר החלפתי בקרמים חדשים שאדבר עליהם היום.

שלושת הקרמים שאציג הם של אותו מותג - "Frulatte". רובכן בטח נתקלתן במוצרים שלהם בפארמים וגם בסופרים, לרוב הם מוצגים ארוזים בתוך סלסלות מתנה או עומדים איפה שהוא במדף התחתון ובקושי מבחינים בהם. מה שמציק הוא השיווק של המוצרים האלו: לרוב אין להם מדף מסודר וברוב המקומות לא מוצג מגוון רחב אלא כמה מוצרים בודדים.
חבל, כי מדובר במותג ישראלי שמציע מוצרי טיפוח מצויינים לעור ולשיער במחירים מאוד נוחים. עד עכשיו היה לי ניסיון טוב עם כל המוצרים שלהם. היום אתייחס לשלושה קרמי ידיים שניסיתי ומאוד אהבתי, אבל לפני זה אני רוצה לפרט על המרכיבים העיקריים של הקרמים האלה.

שמן קוקוס:
מקור
הוא natural moisturizer, מקור טבעי להענקת לחות לעור.
לשמן קוקוס אורגני יש הרבה שימושים והמון יתרונות לעור שלנו ולא רק:
1. הוא משמש כמלחח הטבעי לעור, חודר לשכבות העמוקות ומזין אותו. בנוסף, כאנטיאוקסידנט, מאט את ההזדקנות של העור ומונע הופעה של סימני הגיל (נקודות חומות (liver spots).
מומלץ במיוד לבעלי עור יבש ורגיש.
בנוסף, עוזר לטיפול בבעיות עור כמו דרמטיטיס, אקזמה וכו'. עוזר בתהליך שיקום והחלמה של עור פגוע.
2. הזנה לשיער ולקרקפת, מניעת קשקשים.
3. תזונה: מזרז חילוף חומרים בגוף ועוד.


מקור

שמן אבוקדו:
נמצא בשימוש במוצרי טיפוח לעור ולשיער (וגם בבישול).
1. השמן חודר לשכבות העמוקות של העור ומזין אותו. כמו שמן קוקוס, שמן אבוקדו  מלחח ומרכך את העור, מאט את הזדקנות העור והופעתם של סימני הגיל והקמטים, מגן על העור בפני אינפקציות ועוזר בשיקום העור, מגן על העור והשיער בפני קרינת השמש.
2. שמן אבוקדו מעולה לטיפוח השיער ולעידוד הצמיחה. (אפשר למצוא כמה מתכונים איתו כאן)



אתחיל מהקרם הבסיסי של המותג -"Avocado", שמיועד לעור יבש ופגוע ומכיל ויטמין E.
למה בסיסי? כי הקרם הזה קליל, נספג במהירות ונותן הרגשה טובה ועור ידיים רך ונעים. לכן מבחינת השימוש אין בו שום דבר יוצא דופן. אני אוהבת שלמרות שהוא יחסית קליל אין לי צורך לשים אותו שוב ושוב כדי שהעור ירגיש מלוחח ולא יתייבש (כמו שקרה לי עם כמה קרמים בעבר). השתמשתי בו בחודשי הקיץ והוא היה מעולה ולא דביק. הריח עדין.
מבחינת המרכיבים, שמן קוקוס ושמן אבוקדו נמצאים בתחילת הרשימה (זה אומר שהקרם מכיל אחוז גבוה מהם, ביחס למרכיבים שמופיעים בהמשך). בנוסף, הקרם מכיל חמאת שיאה, שגם היא תורמת לליחוח העור והגמישות שלו.
מוצר מעולה ויתאים למי שמחפשת קרם קליל שנספג מהר ונותן תחושה נעימה לידיים.
מחיר: 10 ש"ח.

הבא הוא "Oblipicha", גם הוא מיועד לעור יבש ופגוע, עוזר לשיקום העור ומכיל ויטמינים A, C ו-E.
המילה "אובליפיחה" מגיעה במקור מהשפה הרוסית, בעברית זה נקרא היפופיאה (באנגלית: Sea-buckthorn). כשהייתי קטנה מאוד אהבתי לאכול את הגרגרים ישר מהעץ כי הם נורא חמוצים!
מקור
בשמן היפופיאה יש ריכוז גבוה של ויטמינים, חומצות שומן ואנטיאוקסידנטים. הוא מלחח ומזין את העור, תורם לתהליכי השיקום של עור פגוע, מאט את הזדקנות העור והופעת הקמטים, מעודד חידוש של רקמות העור. בנוסף, בשימוש חיצוני השמן לא גורם לשום רגישות או תופעות לוואי.
שמן זה נמצא גם הוא בתחילת רשימת המרכיבים של הקרם לצד שמן קוקוס ושמן אבוקדו המעולים.

הקרם מגיע בצבע כתמתם ומרקם קליל, הוא נספג יחסית מהר אבל הנוכחות שלו מורגשת על העור לאורך זמן. הוא קצת יותר עשיר לעומת הקרם הקודם ואם אתן נמצאות בחוץ ביום חם הוא עלול להרגיש קצת שומני. הריח לא משהו לטעמי והוא מסוג הריחות שמוסיפים לכל המוצרים שמבוססים על אובליפיחה, מזל שהוא לא דומיננטי.
מחיר: 15 ש"ח

והאחרון הוא "Argan":
הקרם מבוסס על שמן ארגן שנמצא בו לצד שמן קוקוס, שמן אבוקדו וחמאת שיאה (כמו בשני הקרמים האחרים).
 ארגן זה עץ שמקורו בדרום-מערב מרוקו ומפירותיו מפיקים את שמן הארגן המפורסם, שנמצא בשימוש נרחב בתעשיית הקוסמטיקה וגם בתעשיית המזון.

מקור
השמן עשיר בויטמינים: ויטמין F, שמעודד את התחדשות העור (cell regeneration) ולכן תורם להאטת הזדקנות של העור ומשפר את המראה שלו. ויטמין E: אנטיאוקסידנט, אנטי-דלקתי ואפילו מגן מקרינה אולטרה-סגולה.
פנול: חומר שפועל כאנטיאוקסידנט, אנטי-דלקתי ואנטי בקטריאלי (לכן משתמשים בשן ארגן גם בטיפול באקנה ופסוריאזיס).
חומצות שומן: אומגה 6 ו-9, חומצות אלו מגינות על מבנה התא, מונעות את אבדן הלחות, עוזרות לריפוי של פגעי העור השונים וממריצות את זרימת הדם.
(מידע נוסף ניתן למצוא כאן).
השמן מעולה לטיפוח השיער, הוא מרכך ומזין אותו, תורם לאלסטיות של השיער ומעודד את הצמיחה שלו, עוזר בשיקום של שיער פגוע ועוד.

מבין שלושת הקרמים הוא האהוב עלי ביותר.
המרקם שלו עשיר יותר ולוקח לו קצת יותר זמן כדי להיספג. עור הידיים מרגיש רך ונעים בלי להיות שומני או דביק. מבין שלושת הקרמים הוא הכי מתאים לעור יבש בגלל המרקם שלו ובגלל שהוא מרכך את העור ושומר עליו לאורך זמן ללא צורך בהנחה נוספת.
יש לו ריח מעולה, מתקתק וקצת מזכיר לי וניל.
מחיר: 13 ש"ח

את הקרמים של פרולטה אפשר למצוא במשביר ובניו פארם (המבחר תלוי בסניף). לרוב תראו אותם במחירים גבוהים והנחה כלשהי (או מחיר "מבצע" או 50% הנחה וכו'). את הקרמים שלי קניתי ב"חצי חינם" במחירים שציינתי, כי שם התמחור הוא רגיל ואין הנחות על המוצרים האלו וגם יש שם את כל מגוון המוצרים של המותג. אני אישית מעדיפה לקנות ככה ולא לראות מחיר מוגזם עם הנחה גדולה. 

20 תגובות

  1. איזה פוסט אינפורמטיבי :) ממש אהבתי :)
    האמת שעד שלא ראיתי את הלוגו לא קישרתי בין השם לקרמים. אני בהחלט אבחן אותם :)

    השבמחק
  2. אירנה: אני שמחה שאהבת!
    הקרמים מצויינים, שווה לנסות :)

    השבמחק
  3. אנונימי16.10.2011, 18:52

    יצא לי להשתמש בכמה מוצרים של החברה הזאת (מסיכה לשיער,חלב פנים,סבון פנים וקרם גרגירים) ומכולם הייתי מרוצה! אנסה בהזדמנות גם את הקרם ידיים ארגן :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני גבר שלא נוהג להשתמש בקרמים כלל אך כשהידיים שלי היו יבשות עד כדי שהופיעו סדקים מרחתי את הקרם הזה וממש במקרה הופתעתי לטובה איך שהוא נספג במהירות וממש מזין את העור באופן מדהים יש לציין שאני ממש לא אוהב קרמים ואת השמן שהם משאירים על הידיים במקרה הזה גם באופן פלאי לא נשאר גרם של שומן על הידיים ממליץ בחום!!!

      מחק
  4. אנונימית: אני ניסיתי בינתיים את השמפו/מרכך וסרום לשיער שלהם שהיו מצויינים. מתכננת לנסות את המסיכה לשיער עם ארגן.
    הקרם הזה מעולה!

    השבמחק
  5. טוב ידוע שאני מכורה כבדה לקרמי ידיים.
    בכלל לא שמתי לב שהמותג הזה קיים.
    בהחלט אנסה בהזדמנות, האבוקדו נשמע מעניין וגם המחיר סביר מאוד.

    השבמחק
  6. פוסט מעולה!
    אהבתי מאוד שפירטת על המרכיבים :) בהחלט עשית לי חשק [שלא היה קודם] להציץ בקרמים של החברה.

    השבמחק
  7. האריזות אצלך בפוסט נראות יםה ועושות חשק, שלא לדבר על האינפורמציה המרשימה.

    כמו שכתבת, בפארם וגם בבאזרים - הם מוצגים כמו סחורה פשוטה/זולה

    תודה על הפוסט.

    השבמחק
  8. עדיין לא יצא לי להשתמש בקרמים האלה למרות שראיתי אותם לא מעט פעמים מופיעים בסלסילות שי....אולי הגיע הזמן לתת להם צ'אנס. תודה על הפוסט האינפורמטיבי והמושקע עדן :-) כל הכבוד על ההשקעה בצילומים כולל רשימת מרכיבים- זה משהו שאני תמיד מסתכלת עליו וחשוב לי לפני רכישה של מוצר.

    השבמחק
  9. אני כמו דנרה - בקושי שמתי לב לקיומו של המותג הזה. אני יודעת שהוא קיים, אבל לחלוטין הייתי מתעלמת ממנו באופן אוטומטי בכל פעם שנתקלתי במוצרים שלהם במשביר. אבל עכשיו אני אשים אליהם יותר לב! אני לא נאמנה לאף קרם ידיים חוץ מפנג'ל הוותיק שאני כל פעם מחדשת ושומרת במגירה במטבח.
    בינתיים הספקתי לנסות עשרות סוגים שונים של קרם ידיים (כולל כמה מאלה שהוזכרו בפוסט הקודם שלך בנושא) וכמו שאמרתי - לא חזרתי לקנות אף אחד מהם אלא אני תמיד ממשיכה הלאה.

    השבמחק
  10. טוב לראות שמרכיבים טבעיים נמצאים יחסית בתחילת רשימת המרכיבים ולא איפשהו בסוף. לצערי אני לא ארכוש אותם כי עברתי באופן בלעדי לקרם ידיים עם SPF15 של קרמה. לי חשוב שיהיה SPF בקרם ידיים ובינתיים הוא היחיד שמצאתי עם מקדם הגנה

    השבמחק
  11. לא הייתי מודעת לקיומה של החברה,
    האמת אם כבר טבעי, אז למה לקנות מוצר שחלק לא מבוטל ממנו עשוי מוצרי לוואי של נפט - קצת שמן זית אמיתי של סלט וגמרנו :)

    השבמחק
  12. דנרה: אני לא יכולה לתפקד בלי קרם ידיים! זה מפתיע עד כמה המותג הזה "בלתי נראה" במדפים, יחסית לאיכות של המוצרים שלהם.
    אני בונה על מסיכת שיער עם ארגן שלהם כרגע. גם השמפו והמרכך היו טובים ואני מתכוונת לנסות עוד סוגים.
    ה"אבוקדו" הוא הכי בסיסי משלושת הקרמים והוא גם הכי קליל. אם את יותר אוהבת קרמים "כבדים" מהסוג של פנג'ל, לכי על ארגן.

    השבמחק
  13. Paper Flowers: תודה רבה!
    מרכיבים זה משהו שאני תמיד בודקת לפני שאני קונה קרמים ומוצרי טיפוח אחרים, כי כמו שאת בטח יודעת, מה שכתוב על האירזה (כל ה"טבעי" למיניהם) זה לא בהכרח מה שיש בתוך המוצר בפועל.
    יש לפרולטה כמה מוצרים מוצלחים, זה גם לא הפוסט האחרון עליהם.

    אפרת: תודה!
    אני אוהבת את האריזות של המוצרים שלהם. לדעתי חבל שהשיווק שלהם כל כך גרוע כי האיכות לא נופלת ממוצרים אחרים וגם אלו שיקרים יותר.

    לידיה: תודה! כיף לשמוע שנהנים מהפוסטים מהסוג הזה. אני נהנית לכתוב קצת מעבר לסקירה רגילה כי אני לומדת הרבה דברים מעניינים תוך כדי.
    השיווק של המוצרים האלו גרוע בעיני, כי הם נמצאים בערך בכל פארם ואף אחד לא מודע ולא מתייחס לקיומם.

    השבמחק
  14. מרינה: קניתי את הקרמים אחרי שראיתי את המרכיבים.
    אני לא אוהבת את הקרמים של קרמה. ניסית עוד קרמים עם SPF של חברות אחרות?

    אנסטסיה: ברוכה הבאה לבלוג :)
    מסתבר שהרבה אנשים למודעים לקיומו של המותג הזה.
    אני בעד שימוש בחומרים טבעיים כמו שמן זית ושמן קוקוס למשל. הבעיה היא התחושה הדביקה שהם יוצרים על הידיים ועל הגוף. אין ברירה אלא להתפשר על קרמים טובים עם אחוז נמוך של תוצרי לוואי של נפט :)

    השבמחק
  15. אז זהו שאני לא מוצאת קרמי ידיים אחרים עם SPF!

    השבמחק
  16. אצלי, בסה"כ עם זה שמתחיל להופיע יובש בידיים אני תמיד שוכחת למרוח..
    וכשאני כבר מורחת זה חייב להיות מוצר שמאוד מדבר אלי.
    האריזה צריכה לדבר אלי, הנגישות שלה, הריח שלה.
    כלומר, כל המסביב ולאו דווקא העיקר חחח
    עד לאחרונה (בטח היום יסתיים לו) היה לי את קרם הידיים בריח ורדים של לאוקיטן
    עכשיו כשיגמר רכשתי קרם נוסף שלהם בריח "רגיל" (זה עם חמאת השיאה)
    אני מקווה שאצליח לחבב אותו.
    אני מאוד אוהבת שהאריזה קטנה מאוד ואפשר לדחוף אותה בתיק וגם עם תיק בגודל של שלי-
    ברור שיכנס ולא יפריע לשאר תכולת התיק..

    אכן נתקלתי במוצרים של מורז וגם במוצרים האלה אבל בדיוק כמו שאת אומרת, עבור שני המותגים, הם לא ערוכים בצורה משכנעת ומושכת... גם האריזה יחסית לא מעניינת, גם המיתוג שלהם לא משהו ואף אחד לא ממש "מדבר" עליהם כך שהם נשארים להם על המדף ולא מושכים להרים אחד להסתכל מקרוב..

    חבל גם שכל המארזים שלהם הם ב"גודל הרגיל" כי אם אני מכניסה דבר כזה לתיק שלי
    ככל הנראה אצטרך להוציא את הארנק או משהו כזה, וחבל, ארנק זה פונקציונלי ;)

    עם כל המעלות הטובות של הקוקס, בל נשכח את הטעם הטעים שלו :)
    לצערי, קוקוס נמצא בין הדברים שהדיאטנית שלי המליצה לי להמנע מהם..
    לא שזה כזה נורא, אבל ממש מבאס.. משהו עם זה שיש לו שומן רווי ואני משתדלת להמנע מכל דבר כולסטרול רילייטד
    האמת שלאחרונה תהיתי לגבי זה, בסופו של דבר, הספיגה של החומר הזה לא ממש מגיעה למחזור הדם, היא נותנת השפעה חיצונית על רקמות העור.. זה אומר שככה מותר לי לצרוך את כל הדברים שרצוי שאני לא אוכל :D

    פעם שאל אותי בחור ("עולה" לא ממש חדש) בחנות מחשבים שאני מבקרת בה לעיתים קרובות - "כמה זמן את בארץ שאת לא יודעת רוסית?"
    כל פעם שאני נזכרת בזה אני צוחקת. האמת, יש בזה משהו חחחח ואני בכלל חושבת שהיה צריך ללמד רוסית בבי"ס. עוד שפה זה תמיד טוב, ואני חושבת שזה גם היה מונע את המצב שיש היום של קהילה בתוך קהילה. הרבה פעמים בהפסקת צהרים אני יושבת עם קבוצה של חבר'ה שמדברים ומדברים ומדברים רוסית. זה לא נעים שאני יושבת שם, לבד, בפינה שלי והם מנתקים אותי ממנה. זה אפילו לא משנה (כמו שהרבה אנשים אומרים) אם הם מדברים עלי או לא. סתם תחושה כזאת של לשבת 10 אנשים יחד כשאחד מרגיש left out. פשוט לא נעים..

    בחזרה למה שבכלל התכוונתי להגיד :) אובליפיחה, עזבח אותך מהשם העברי.. עובדה שאף אחד בארץ (חוץ ממי שממש בדק והתעניין) לא יודע איך קוראים לזה.. אז שיהיה ברוסית :)

    כיוון שבבסיס העור שלי לא יבש גם אם אני מרגישה יובש מידי פעם, קשה לי עם מרקם של קרמים כבדים
    לכן נראה לי שהקרם הראשון יתאים לי מכל השלושה..
    אנסה לחפש אותו באחד הסופרים ולרכוש בשביל שיהיה בבית.
    למרות שבעצם בבית לא יוצא לי כמעט לשים קרם ידיים בגלל שיש "התמרחויות אחרות" שמשאירות את הידיים מלוחחות
    אם זה קרם גוף או קרם לכף הרגל הם מצליחים לתת לי תחושת ליחוח כזאת שאני לא מרגישה שאני צריכה להוסיף עוד משהו

    תודה רבה על הסיקור המעניין :)
    רציתי לתת לעצמי שישי בבוקר עם הקפה לקריאה אפקטיבית :)

    השבמחק
  17. מיטל: האריזה והריח הם הדברים שאני גם מחפשת במוצרים שאני קונה. יש מצבים יוצאי דופן (כמו למשל במקרה של מורז) ש"העיקר" (המרכיבים במקרה הזה) עולה על המראה החיצוני.
    שמעתי הרבה דברים טובים על לאוקיטן, גם על הקרם ידיים שלהם, אבל אף פעם לא קניתי שם, בעיקר בגלל המחירים. הדבר היחיד שאני מאוד רוצה משם עד היום זה הבושם "פריחת דובדבן" או כל מוצר אחר עם הריח הזה, פשוט ממכר.
    תכלס, אם את לא סובלת מיובש בידיים אז לא חובה שתהיה מחוברת לשפופרת הקרם. אני לא מסוגלת לתפקד אם למשל שתפתי את הידיים עם סבון ואז אחרי שהן מתייבשות יש תחושה מעצבנת של יובש, חייבת קרם ידיים צמוד כל הזמן. מהסיבה הזאת אני תמיד מעדיפה קרם בגודל מלא, שיספיק להרבה זמן. גם בתיק (שתכלס הקרם הוא הדבר ההכי פחות כבד בו :)

    האמת, אני לא זוכרת מתי בפעם האחרונה טעמתי קוקוס. גם בשמן הקוקוס שיש לי אני משתמשת רק לצרכים קוסמטיים (מסיכה לשיער ולפעמים גם לעור הפנים והצוור). אם הדיאטנית אמרה היא כנראה יודעת על מה היא מדברת. לגבי שמן קוקוס דווקא קראתי דברים מאוד טובים, העניין הוא שהוא חסר ריח (ויש מצב שגם חסר טעם, לא טעמתי עדיין) אז אני מניחה שזה לא ממש כיף כמו לאכול קוקוס. משום מה שולץ מת על שמן קוקוס וכל פעם שאני משתמשת בו הוא מנג'ס לי שאביא לו קצת לאכול, חתול הזוי :).

    אני חושבת שזה נורא לא מנומס לדבר רוסית (או כל שפה זרה אחרת) כשיש בקבוצה מישהו שלא מבין את השפה. בטח שתהיה קהילה בתוך קהילה! מצד אחד הרוסים בוכים שהם לא משתלבים, מצד שני הם עושים את כל הדברים כדי להישאר בקבוצה הסגורה שלהם. לדעתי יקח עוד הרבה שנים עד שהגבולות האלו יעלמו.
    במקרה שלך, אין לי מושג מי האנשים האלו, אבל זה פשוט חוסר התחשבות. ולא, לא חייבים ללמוד רוסית, הרוסים צריכים לדעת עברית ולהשתמש בה.
    נראה לי גם שכתבו על המוצרים "אובליפיחה" כי פנו ללקוחות ממגז הרוסי.

    יש לפרולטה קרם רגליים מעולה: "רימונים". הוא כבד, אבל מרכך את העור מעולה. אני משתמשת בו לפני השינה.

    בבקשה :)! היה לי כיף לכתוב את הסיקור!

    השבמחק
  18. אם אפשר היה לרכוש בקבוקון קטן או שפורפרת קטנה ונוחה לתיק כזאת שאפשר למלא לא היה מפריע לי גודל מלא.
    כן יש לי יובש, ולאחרונה הוא מופיע יותר (כנראה הגיל :P) אבל זה לא חמור מאוד..

    שולץ מצחיק :)אני חושבת שרוב מה שמריב טוב אריק לא אוהב והוא שונא במיוחד כל דבר שמתיזים. כשאני שמה בושם הוא בורח מהחדר! חחח

    אני חושבת שאם ישראאלים היו לומים רוסית בבבי"ס לעולים היה יותר קל להטמע הישראלים היו מצליחים לתקשר איתם טוב יותר וכל הצדדים היו מרוויחים (כל אחד היה יודע עוד שפה :))
    חבל שבארץ מחשבת "כור ההיתוך" מבקשת מאנשים להשאיר את הזהות הקודמת שלהם בארץ שממנה הגיעו..
    מצד שני, זה באמת ממש מרגיז להרגיש מחוץ לתמונה בתוך המדינה שלי..

    השבמחק
  19. הקרמים הכי טובים ואפקטיבים במחיר נהדר .
    עד לאחרונה ניתן היה למצוא בניופארם .לא מוצאת יותר
    מי יודע היכן ניתן לרכוש ולא באינטרנט
    תודה ושבת קרמית

    השבמחק

© Stars of Alex • Theme by Maira G.