SLIDER

Escentric 04 by Escentric Molecules | בושמולוגיה

מותג בשמי הנישה Escentric Molecules הוא פרי יצירה של Geza Schoen, הרוק סטאר של תעשיית הבישום, שב-2006 השיק את הבושם הראשון שלו Molecule 01 שמבוסס על מרכיב אחד בלבד של מולקולה יחודית ושחולל מהפכה בעולם הבישום.
לפני שנדבר על הבשמים עצמם, אני חייבת לחזור קצת אחורה בזמן להיסטוריה הרחוקה של בישום, לתקופה של סוף מאה 19. עד אותה התקופה כל הבשמים נרקחו מתמציות טבעיות ממקור צמחי או מן החי, כך שלרוב הניחוחות היו פרחוניים ולא מורכבים מידי. כל זה השתנה כאשר ב-1868 הצליחו לסנתז את ארומה-מולקולה הראשונה וב-1889 (קומרין, שמופקמאגוז טונקה) וב-1889 גרלן השיקו את הבושם הראשון בהיסטוריה שמשלב מרכיבים טבעיים וסינתטיים. זאת התקופה שפיתוח הארומה-מולקולות החדשניות איפשר לתעשיית הבישום לפרוח ולבושמים ליצור ניחוחות מורכבים ויחודיים. בשמים כמו Chanel n5, הניחוח המקורי של Eau Sauvage של דיור (1966), Angel של טרי מוגלר, L'eau d'Issey של Issey Myake כולם נוצרו בזכות השימוש בארומה-מולקולות חדשניות.


היום רוב פורמולות הבשמים מכילים בין 40 ל-60 מרכיבים שונים כאשר כ-70% הם ממקור "סינטטי" והשאר ממקור טבעי והפיתוח של ארומה-מולקולות החדשות נעשה במעבדות. חשוב להדגיש שסינטטי לא בהכרח אומר שזהו מרכיב זול וישנן תמציות סינטטיות שמחירן עולה על אלו ממקור טבעי. בנושא הבטיחות והאלרגנים השונים, ישנה רגולציה קפדנית לגבי המרכיבים ממקור טבעי ובמיוחד לגבי המרכיבים המהונדסים במעבדה והליך האישור במקרה שלהם יכול לקחת שנים.
בשנים האחרונות השימוש במרכיבים המהונדסים במעבדה עוזר להפוך את יצור הבשמים לידידותי לסביבה בזכות מציאת התחליפים למרכיבים ותיקים וידועים כמו לדוגמא מאסק טבעי, שבעבר היה כרוך בהרג של איילים או תמציות מפרחים הנמצאים בסכנת הכחדה.

אם בעבר נהגו לא לדבר על נושא המרכיבים הסינטטים בבשמים, היום המצב הוא שונה וארומה מולקולות החדשניות כעת נמצאות בקדמת הבמה. אחת הדוגמאות הבולטות היא מותג בשמי הנישה "Escentric Molecules" של הבושם Geza Schoen.
ארומה-מולקולה בשם Iso E Super נוצרה אי שם ב-1973 ונשארה אלמונית, למרות השימוש הנרחב בה בהרבה בשמי נשים וגברים הפופולריים כמו "Tresor" של לנקום או "Fahrenheit" של דיור והיא זאת שלמעשה אחראית לניחוח החמים והממכר שלהם. Shoen למעשה גילה שברוב הבשמים האהובים עליו נמצאו אחוזים גבוהים יותר של המולקולה המסתורית והחליט לדגום את הניחוח הנקי של Iso E Super בתנאי המעבדה. המסקנה שלו הייתה שמדובר במולקולה לא שגרתית עם ניחוח ממכר שלא ניתן להפסיק להריח.

Shoen לקח את החוויה הזאת לאקסטרים ויצר בושם שמכיל ריכוז של 100% של המולקולה בלבד, ללא מרכיבים נוספים: Molecule 01 ובסנוף גם את גרסת ה-65% מולקולה בשילוב עם תמציות האירוס, פלפל ורוד ולימון Escentric 01. בשמים אלו מתאפיינים בניחוח חמים וממכר, כאשר את גרסת ה-Molecula קשה מאוד להרגיש על הגוף של עצמנו ודווקא הסובבים בצורה מדהימה והמחמאות לא מאחרות להגיע. יש משהו ממכר בניחוח ה-Iso E Super שפועל כמו סוג של אפרודיזיאק. לא כל הסדרות שיצאו אחרי ה-01 המקורית מכילות את המולקולה המקורית, אבל כל הבשמים למעשה מדברים באותה השפה של הניחוחות ה"חמימים" ה"עוטפים" והסקסיים. בתחילת הדרך אי שם ב-2006 Shoen היה בטוח שמי שיתחבר לניחוח הלא שגרתי יהיו אמנים, פריקים ואאוטסיידרים, אבל הוא טעה ובגדול והבשמים שלו הפכו להצלחה פנומנלית עם מיליוני מעריצים, גברים ונשים, מסביב לעולם.

התוספת האחרונה לסדרת הבישום המצליחה היא 04 הכוללת שתי גרסאות: Molecule 04 ואת Escentric 04 שלמעשה התחברתי אליו יותר מבין השניים.
Molecule 04 מבוסס כולו על 100% ניחוח ה-Sandalwood בזכות מולקולקת ה-Javanol החדשנית שמוגדרת בתור הדור החדש של הניחוח העצי המוכר ומצטיינת בעמידות הניחוח הגבוהה לאורך זמן. קשה להבחין בניחוח שלו על הגוף וגם בבקבוק עצמו, כך שמהבחינה הזאת מדובר בבושם שמיועד לחובבי הניחוחות המעודנים מאוד שלא אוהבים להרגיש את הבושם על עצמם.

לעומת זאת Escentric 04 בנוי סביב תוו הבסיס של מולקולת ה-Javanol (בריכזו של 15% לעומת הריכוז הגבוהה בהרבה של ארומה-מולקולות בבשמים האחרים של המותג). התווים העליונים שמרגישים מיד הם אשכולית ורודה וליים החמוצים והפרשיים וגם את ערער ופלפל ורוד. הלב של הבושם הם התווים הפרחוניים ממשפחת הורדים והבסיס החמים הוא המולקולה עצמה שאחראית לניחוח החמים והנקי של Sandalwood.
Escentric 04 על העור שלי מקבל ניחוח מריר וחמצץ עם נוכחות מורגשת שדוהה די מהר והוא הופך ליותר חמים ומתובל. באיזה שהוא שלב אני מספיקה להרגיש אותו על עצמי לחלוטין, אבל הסובבים כן מבחינים בנוכחות שלו ובשובל שהוא משאיר. באופן כללי הבושם הזה שייך לאותה קבוצת הניחוחות שלא תשאיר בכן התלבטות: או שמאוד תאהבו אותו או שממש לא. אני מחבבת אותו, למרות שכאשר שניסיתי את הבושם לאורך הזמן קיבלתי את שני הסוגים הקיצוניים של התגובות (או מחמאות או בקשות להחליף אותו דחוף).

את כל הבשמים של Escentric Molecules, ו-04 הם לא יוצאים מן הכלל, חייבים לנסות על העור ולא לשפוט לפי הניחוח שבבקבוק כי יש שוני גדול באינטרקציה של הבשמים האלו עם ניחוח הגוף הטבעי שלנו וחומציות העור. כלומר, רק אחרי שתתנסו בבשמים אלו לאורך זמן ועדיף מספר פעמים, תוכלו להבין אם הקסם אכן עובד אינדיבידואלית עבורכם או שבכלל לא. Molecule 01 הוא הבחירה הקלאסית ובעיני ברירת המחדל בתור המלצה עבור אלו הסקרנים להתנסות בבשמי המותג. ועוד דבר לא פחות חשוב הוא לא להתפתות ולהעמיס כמות גדולה של הבושם רק בגלל שקשה להבחין בניחוח שלו כי לרוב הם לא ממש מורגשים עבור "המתבשמים" אבל מאוד מורגשים עבור הסביבה. Less is more!

מקווה שהצלחתי לחדש לכם קצת בענייני הבישום ושנהניתם יחד איתי מסיפורי הניחוחות! שתפו בתגובות אם ניסיתם את בשמי המותג ומה דעתכן עליהם!


גילוי נאות: הבושם התקבל לסקירה

אין תגובות

הוסף רשומת תגובה

© Stars of Alex • Theme by Maira G.